RSS

Friday, November 15, 2013

Here I come back!!!!

Assalamualaikum wbt...

Akhirnya!!!! setelah lama aku xmenjenguk blog yg sudah bersawang macam ape ni, arini aku terdetik untuk membuat entry...huhuhu....mcm ade je org nk bace blog aku ni kan? lantak la, xde org nk baca aku baca sorg...=P....kira punya kira rupenya dah 2 tahun aku xjenguk blog ni...hahaha...nak buat mcm mane, komitmen tersangat la banyak..(ayt mcm ade ank je kan)...bukan ape, mase yg ade terhad dan perlu dipenuhkan dengan aktiviti yg lg penting...study + bisnes part time...kan susah tu...hahaha...okey la, selama 2 tahun ni, byk sgt kenangan pahit manis yg telah aku lalui....termasuk la suka duka membuat Projek Sarjana Muda aka Thesis, Latihan Industri, bisnes part time dan yg paling penting MAJLIS KONVOKESYEN!!  semua ni aku akan story one by one dalam entry akan datang okey....

Oh ye, sebelum aku lupe, dalam 2 tahun ni jgk aku berpeluang pergi melancong aka berjimba-jimba dengan my lovely cousin n my bestfrend forever aku ke tmpt2 yg memang aku dh lame nk pegi...so, entry kali ni aku cite pasal travel log aku selama 2 tahun ni okey....hehe...kalau xnk tau xpe, xpayah bace...hahaha...

Firstly, aku cite pasal SARAWAK...aku pegi Sarawak dengan BFF aku la, sape lg...kami pegi 5 org iaitu aku, syu, mak syu, jiran syu(wanie&mak wanie)..semua ye pompuan..haha...wlupun xprnh jejak kaki kt sane, tp nekad je nk g jgk...lgpn adik syu(maisarah) ade study kt sane...die la yg bwk ktorg jln2...aku pegi sane dalam bulan April 2012 klu xsilap aku...tgokk, tarikh pon dh lupe...dh lame xupdate blog pnye pasal...hehe...ktorg kt sane ade la dlm 5H4M...mcm lame je kan? byk sgt tmpt menarik kt sane seperti Taman Negara Bako, Tasik Biru, n mcm2 lg la...aku xtau nk bebel mcm mane, so layan gmbr je la ea....

okey, ni gmbr syu & wanie...tgok muke dorg je dh tau keterujaan dorang nk pegi bercuti kan...haha

ni gmbr dekat Tasik Biru plak...

dekat tugu kucing...=D

tempat paling seronok...TAMAN NEGARA BAKO...

di Pantai Santubong...sebelah je dengan Gunung Santubong...

berhadapan dengan Pantai Santubong ade Kampung Budaya Sarawak jgk...sgt best!!!

gmbr Gunung Santubong yg di ambil dr Taman Negara Bako..

nk sampai tmpt ni punyelah susah, kene jungle tracking baru boleh sampai..huhu

ok la, sebenarnye byk sgt gmbr yg aku nk share tp tenet plak mcm siput...ni je la antara tmpt yg sempat aku pegi aritu(dulu)...kesimpulan yg aku boleh bg tentang SARAWAK ialah sebuah tempat yang sgt best...nyaman dan sesuai untuk mereleasekan tension...hehe....next entry insyaALLAH aku share pasal cuti-cuti Malaysia aku di Colmar Tropical Resort, Bukit Tinggi, Pahang yg aku pegi dengan my lovely cousin....

Sampai disini coretan aku untuk kali ni...mata pun dah mengantuk....badan pun mintak di'landing'kan atas tilam...haha...see u next entry yaa!!!   adios...

p/s: sebelum plan nk travel, modal kene cukup....hehe

0 comments: