RSS

Saturday, November 26, 2011

~ My Home Made CupCake ~

Assalamualaikum wbt...


Rase ye dh berzaman jgk aku x post entry kt blog ni..bukn ye ape, makin hari rase ye makin busy hidup aku sbgai seorg 'student' ni...al-maklum la skrg dh masuk sem 5...ini bermakne ade 3 sem lg utk aku abiskan degree aku..(^_^) rase cpt je mase b'lalu...rse ye mcm bru masuk sem 1...hihihi..ok la, berbalik kpd tajuk entry ni adlh tntg cupcake..my cousin, Kak Farah telah order cupcake utk someone yg aku xkenal...die nk warne tema pink n purple...umur bdk tu 17thun...so, my friend, yaya tlh bg idea supaya buat tema ala2 gurly gurl gitu utk cupcake tu...aku ppun buat la dgn penuh kreatif...hahaha..pdhl biase je bg org dh pakar..tp bg aku yg baru nk merangkak dlm bdunia bakery ni mmg berpeluh-peluh jgk la nk siapkan...hahaha...ni la gmbr cupcake yg aku sempat snap sblum kak farah pick up at 5am...not 5pm ok...





corak dgn tulisan semua ye pkai free hand...tgn ni belum mahir dgn nozel2 jd belum kesampaian utk buat corak dgn menggunakan nozel yg aku bru beli tu...huhuhu..hope kak farah n 'fara 17thun' tu suke cupcake ni..hihihi..ade 2 org name fara ok...lg 1, aku ade buat apam polka dot jgk..kali ni aku gune resepi yg lain..then, hasil ye lg sedap yg aku pernah buat sblum ni...huhu..





apam ye very colourful kan? hihi...adik aku yg suruh buat...aku pun klu rase boring2 @ stress ke mmg aku akn buat bake2 ni...hobi la katekan..bg aku bile org mkn kite pnye hasil air tangan kite tu, kite akn rase puas...even bdn kite rase penat smpai xtido mlm ke...tp kepuasan org yg nk mkn tu sgt penting(ayt mcm chef plak)hahaha...biase la, bpk borek ank rintik la..xgitu..hihihi..ok la, adioss!!! 

0 comments: